CCD Hunedoara
Casa Corpului Didactic Hunedoara
Despre noi Cursuri Ştiri Biblioteca CDI CRED RED PROF Legături utile Forum Publicații Contact
Noutăţi cu privire la cursurile organizate de CCD Hunedoara Noutăţi cursuri Invitaţii la simpozioane, concursuri etc. Ştiri externe Ştiri diverse Miscellanea Biblioteci şcolare şi CDI Ştiri CDI Comunicate de presă Comunicate de presă
Sunteți aici: Prima paginăȘtiri
Programe de formare continuă

Oferta curentă (descărcare)

Noutăți cursuri (știri)

Înscrieri online (formular de înscriere)

Formarea personalului din învățământul preuniversitar

Știri importante

Înscriere curs de pregătire pentru profesorii metodiști ISJ
23.11.2021, 113 vizualizări, 0 voturi



IMPORTANT Adresa Baza date CRED - 23.11.2021
19.11.2021, 256 vizualizări, 0 voturi



Înscrieri la cursuri acreditate/certificate
12.11.2021, 651 vizualizări, 0 voturi



Informare – defecțiuni tehnice
10.11.2021, 63 vizualizări, 0 voturi


Cele mai recente știri

Înscriere curs de pregătire pentru profesorii metodiști ISJ »

Activități de formare 22 – 27 noiembrie 2021 »

IMPORTANT Adresa Baza date CRED - 23.11.2021 »

Activități de formare 15 – 21 noiembrie 2021 »

Înscrieri la cursuri acreditate/certificate »

Informare – defecțiuni tehnice »

Prezentare proiect PROF »

Activități de formare 8 – 13 noiembrie 2021 »

Tutoriale aplicații G Suite for Education »

Activități de formare 1 – 6 noiembrie 2021 »


Cele mai vizualizate știri

Oferta de programe a C.C.D. Hunedoara (2015-2016)
29.09.2015, 9109 vizualizări, 1 voturi

Cele mai votate știri

Abilitarea corpului de profesori metodiști pentru învățământul preuniversitar - C88
02.02.2018, 3027 vizualizări, 2 voturi

Descărcare documente

Documente manageriale
Principalele documente manageriale.

Legislație
Legislație și documente manageriale.

Oferta
Oferta CCD Hunedoara.

Biblioteca
Biblioteca CCD Hunedoara.

CDI
Documentele CDI.

Carte de vizită
Carte de vizită virtuală (VCF).

RED
Resurse Educaționale Deschise.
Prezentare proiect PROF
09.11.2021, 94 vizualizări, 0 voturi



Proiectul necompetitiv sistemic al Ministerului Educației, POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 || Profesionalizarea carierei didactice - PROF

Ministerul Educației, în calitate de beneficiar, implementează, în parteneriat, proiectul necompetitiv sistemic POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 - Profesionalizarea carierei didactice - PROF, în conformitate cu precizările din Contractul de finanțare nr. 32811/31.03.2021.

I. Carte de vizită


 Titlul proiectului

 Profesionalizarea carierei didactice - PROF

 Numele beneficiarului

 Ministerul Educației

 Numărul Contractului de finanțare/data

 32811/31.03.2021

 Cod SMIS

 146587

 Axa  prioritară / Obiectivul specific

 POCU/904/6/25/Operațiune compozita OS 6.5, 6.6

 Durata proiectului

 33 de luni: aprilie 2021 - decembrie  2023

 Grupul-țintă

 28.211 persoane, din categoria  personal didactic din învățământul preuniversitar

 Bugetul

 28 mil. euro - 135733852,02 lei din care asistență financiară nerambursabilă  120.150.531,521 lei

Structură partenerială

Ministerul Educației - Beneficiar


I. 4 universități


P1. Universitatea Lucian Blaga din Sibiu


P2. Universitatea Transilvania din Brașov


P3. Universitatea Dunărea de Jos din Galați


P4. Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie George Emil Palade din Tg.Mureș


II. 11 case ale corpului didactic - CCD


P5. Casa Corpului Didactic Brăila


P6. Casa Corpului Didactic Grigore Tabacaru Bacău


P7. Casa Corpului Didactic Bistrița-Năsăud


P8. Casa Corpului Didactic Constanța


P9. Casa Corpului Didactic Dolj


P10. Casa Corpului Didactic Hunedoara


P11. Casa Corpului Didactic Spiru Haret Iași


P12. Casa Corpului Didactic Ilfov


P13. Casa Corpului Didactic Mureș


P14. Casa Corpului Didactic Prahova


P15. Casa Corpului Didactic Sălaj




II. Descrierea intervenției sistemice

Prin intervenția sistemică realizată prin proiectul PROF, Ministerul Educației regândește sistemul formării profesionale pentru cariera didactică, intervenind, atât la nivelul formării inițiale - prin stagiile practice - cât și la nivelul formării continue, prin crearea de comunități de învățare și de rute flexibile de acces și de evoluție în carieră. Atât partea practică a formării inițiale, cât și formarea continuă a cadrelor didactice, ca dezvoltare profesională, se fac în formatul comunității de învățare, prin bazele de practică pedagogică-BPP- consorții școlare care reunesc, sub coordonarea unei școli de aplicație, diverse tipuri de unități de învățământ.

Rolul profesorului mentor, în cadrul unei comunități de învățare, construite, pentru început, în structura bazei de practică pedagogică, devine foarte important. Acesta identifică nevoia de formare, susține, mediază, validează și diseminează formarea, pe baza standardelor de formare asociate profilului de formare al profesorului.

Formarea continuă se întâmplă în școală, pe sistemul practicii pedagogice, nu în afara ei, nu prin scoaterea profesorilor de la cursuri și/sau prin plasarea lor în contexte de învățare externe procesului de învățământ și implică relația profesor-elev, pe un model de tip peer-learning, în sistem blended-learning.

Componenta digitală a procesului didactic este, de asemenea, foarte importantă, în asigurarea mentoratului de carieră didactică.

O asemenea intervenție educațională complexă realizată de Ministerul Educației prin proiectul necompetitiv PROF este parte a unei intervenții integrate, care reunește și abilitarea currriculară realizată, pentru nivelurile de învățământ primar și gimnazial, prin proiectul CRED, și formarea inițială, academică, pentru cariera didactică, realizată prin proiectul START. Acțiuni convergente în sensul reformării sistemului educațional, cu focalizare pe învățământul preuniversitar sau pe relația preuniversitar-universitar, sunt realizate și în cadrul altor proiecte complexe, sistemice, precum ETIC - pentru segmentul de educație timpurie - și ROSE, pentru relația preuniversitar-universitar și suport pentru facilitarea tranziției între ciclurile/nivelurile de învățământ.

III. Obiective și rezultate așteptate

III.1. Obiectivele proiectului

a) Obiectivul general

Asigurarea mentoratului profesional pe durata întregii cariere didactice, în sistemul de învățământ preuniversitar, prin crearea unui sistem național coerent și fiabil de formare profesională și de dezvoltare a competenței didactice, ca formare psihopedagogică, necesare ocupării și exercitării unei funcții didactice precum și obținerii performanței pedagogice în învățământul preuniversitar din România, în activitatea de predare/formare și în activitatea de management educațional, în contextul procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.

b) Obiectivele specifice ale proiectului

OS1: Crearea cadrului instituțional național pentru mentoratul carierei didactice preuniversitare, până în anul 2023, prin înființarea instituției mentoratului carierei didactice, structurată ca rețea, cuprinzând:

- 100 de Baze de Practică Pedagogică (BPP)
- 11 Centre de Tutorat Didactic (CTD), necesare formării și dezvoltării competenței didactice pe durata întregii cariere didactice
- 4 Centre de Formare pentru Cariera Didactică (CFCD) - instituții de învățământ superior cu atribuții de formare continuă și care își desfășoară activitatea sub coordonarea Centrului Național de Mentorat al Carierei Didactice (CNMCD).

OS2: Elaborarea/revizuirea/dezvoltarea și operaționalizarea, până în anul 2023, a trei oferte educaționale pentru elevi și a unor resurse didactice, inclusiv pentru învățarea în sistem blended learning/online și a 7 standarde didactice pentru cadrele didactice, pe baza cărora se realizează formarea și dezvoltarea/ evaluarea/echivalarea și validarea competenței didactice, obținută atât prin trasee clasice de evoluție în carieră, cât și prin rute/contexte alternative.

OS3: Formarea continuă și perfecționarea profesională, până în anul 2023, a 28.000 cadre didactice din învățământul preuniversitar, în scopul dezvoltării profesionale și al evoluției în carieră, pentru asigurarea continuității pedagogice în predare-învățare-evaluare, cu accent pe componenta didactică practică (predarea la clasă) a formării, în contextul mentoratului de carieră didactică și în domenii precum: noile educații, incluziune, curriculum, evaluare, Teleșcoală, combaterea bullyingului, transdisciplinaritate - inclusiv în vederea completării perfecționării continue a personalului didactic, în contextul global al digitalizării sistemelor de educație și în contexte specifice/nespecifice privind activitatea cu elevi aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv copii aparținând minorității roma, copii cu cerințe educaționale speciale (CES) sau copii aflate în situații de risc medical-școlarizați în spital, copii din comunitățile dezavantajate socio-economic.

III.2. Rezultatele așteptate ale proiectului

Prin proiectul necompetitiv sistemic se are în vedere elaborarea și dezvoltarea unui cadru instituțional adecvat mecanismelor și standardelor actuale pentru formarea și dezvoltarea competenței didactice, în acord cu recomandările și liniile directoare elaborate de Comisia Europeană, în domeniul carierei didactice/formării profesorilor:

- mecanismul instituțional al mentoratului carierei didactice, mecanism ce va asigura coerență și unitate conceptuală, operațională, metodologică și legislativă în sistemul de dezvoltare a carierei didactice;

- organism național de reglementare în cariera didactică - Centrul Național de Mentorat al Carierei Didactice - CNMCD;

- 100 de Baze de Practică Pedagogică (BPP), structurate pe sistemul consorțiilor școlare, reunind școli de aplicație (529) în care se organizează stagiile practice pedagogice - atât la nivelul formării inițiale cât și la nivelul formării continue - lecții demonstrative, evaluări practice ale competenței didactice (diverse tipuri de inspecție școlară), cercuri pedagogice, studii privind calitatea predării/învățării/evaluării, în sistem blended learning și online etc.;

- 11 Centre de Tutorat Didactic (CTD), necesare formării și dezvoltării competenței didactice pe durata întregii cariere didactice, în structura actuală a CCD, ca centre de facilitare a învățării/formării;

- 4 Centre de Formare pentru Cariera Didactică (CFCD) - instituții de învățământ superior cu atribuții de formare continuă, în structura actuală a DPPD din cadrul universităților, ca entități furnizoare de formare la nivel academic/profesional;

- Corp național de experți în domeniul mentoratului de carieră didactică;

- Corp de de formatori în domeniul mentoratului de carieră didactică, constituit la nivelul fiecărui județ/ la nivelul municipiului București.

Toate entitățile enumerate mai sus, înființate în cadrul proiectului, urmând a fi asimilate și integrate de sistemul educațional național, își desfășoară activitatea ca o rețea instituțională, sub coordonarea Centrului Național de Mentorat al Carierei Didactice (CNMCD).

IV. Justificarea necesității intervenției sistemice

Profesionalizarea carierei didactice a constituit o temă de discuție permanentă în ultimii 20 de ani.

În scopul coerentizării demersurilor, măsurilor și intervențiilor de sistem cu privire la competența didactică și la cariera didactică, se impune cu necesitate atât elaborarea unui cadru normativ coerent cât și elaborarea unui cadru instituțional fiabil de profesionalizare a carierei didactice, care să reglementeze, deopotrivă, debutul și evoluția în cariera didactică, în sistemul educațional preuniversitar, prin elaborarea/revizuirea/dezvoltarea unor mecanisme, standarde, instrumente și proceduri vizând formarea și dezvoltarea competenței didactice necesare ocupării unei funcții didactice și prin înființarea sau restructurarea unor organisme/instituții, capabile să (auto)reglementeze, să evalueze și să certifice, în domeniul carierei didactice.

Diagnoza sistemului educațional preuniversitar a relevat necesitatea restructurării cu celeritate a sistemului actual privind debutul și evoluția în cariera didactică, în scopul eficientizării și adecvării acestuia la specificul educației contemporane. Noul sistem, fundamentat pe profesionalizarea carierei didactice în învățământul preuniversitar, trebuie să reunească rutele de profesionalizare clasice – acces, evoluție în carieră și dezvoltare profesională - și pe acelea alternative, asigurând, totodată, pe baza standardelor de formare, recunoașterea și echivalarea rezultatelor formării, obținute de către cadrele didactice în contexte diferite, formale și nonformale, teoretice și practice.


Nu puteți vota această știre Doar utilizatorii autentificați pot vota știri.


Toate drepturile rezervate
©
2013-2021 C.C.D. Hunedoara
1.182.624
de vizite din
01-01-2015
Despre noi

Prezentarea CCD
Echipa CCD
Filialele CCD
Parteneriate
Legislaţie
Documente manageriale
Presa despre noi
Summary
Cursuri

Oferta / titluri
Oferta / coduri
Calendar
Înscrieri online
Echivalare CPT
Documente ofertă
ANF
Ştiri

Noutăţi cursuri
Ştiri externe
Miscellanea
Ştiri CDI
Comunicate de presă
Biblioteca

Biblioteca CCD
Biblioteci şcolare
Documente biblioteci
Editura
CDI

Prezentare CDI
Lista CDI
Documente CDI
CRED

Prezentare CRED
Învățământ primar
Învățământ gimnazial
RED

Prezentare RED
Documente RED
Materiale RED
Catalog RED
PROF

Prezentare PROF
Anunțuri
Legături utile

CCD
Şcoli
Educaţionale
Presa
Forum

Publicații

Reviste 2020 - 2021
Reviste 2021 - 2022
Contact

Carte de vizită
Hartă
Mesaje
Twitter
Facebook
Şuetă
Cookie